Början på något nytt

Idag var det exakt 2 veckor och 2 dagar sedan jag skrev sist. Mycket har hänt sedan dess så får ta en sak i taget.
Sist jag skrev så pratade jag om att jag hade sett filmen Changeling. Denna film kan jag rekomendera till ALLA. Det är en av dom bästa filmer jag sett. Blev otroligt berörd av den och tycker att tom Angelina var riktigt duktig.

En av dom stora sakerna som har hänt är att jag har tagit examen, eller tagit och tagit. Jag har iallafall slutat skolan. har inte fått mitt examensbevis ännu.
Torsdagen den 28 maj slutade jag skolan. Min otroligt underabara make kom och överaskade mig på tåget och när vi kom till stationen i Västerås så stod mina svärföräldrar där med blommor!!! Dom är sååå söta. Dom berättade att vi skulle gå och hämta Samuel på dagis och sedan gå till Maria och Magnus. Samuel var jätte gullig som vanligt och jag fick massor av kramar och ett grattis av honom : ) När vi väl kom hem till Maria och Magnus stod Maria i hallen med champange så hela eftermiddagen och kvällen bestod av ett långt firande med massor av champange, tårta och god mat. Var mycket nöjd och belåten över dagen när jag och Daniel tog oss hem vid halv tolv tiden. Men...det var inte slut på firande där utan redan på lördan var det dags för firande nr 2. Då kom min familj från Nora och skulle fira tillsammans med min familj från Västerås. Återigen blev det mycket champange, massor av underbar mat, en fantastisk tårta och kex och oss framåt kvällen. Fick massa fina saker av min stora familj. Fick fint halsband av mamma och pappa. Massa fina ljus och tillbehör av bror och hans sambo. Fick ett kort på Samuel av just Samuel the man!! haha och utav Daniel och has mamma och pappa, syster och hennes familj fick jag ett presentkort på Operakällaren. Det visade sig att jag och Daniel skulle på själva nationaldagen den 6 juni äta en fyrarättsmiddag på Operakällaren och sedan skulle vi få sova på hotell Annelena, dvs familjen i sthlm. Så så blev det.
Gav hos iväg mot stora staden redan på fredan A hade lovat grillat till middag och massa spelande och så blev det också. På lördan klädde vi oss fina. E fixade mitt hopplösa hår medan A fixade lite mindre hår på makens huvud ; ) sedan var det påväg mot Kungsträdgården.
Vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva hur otrolig middagen var. Har nog aldrig varit så mätt i hela mitt liv, magen var full av god och fin mat. Bla gåslever, kalvtunga, havskräftstjärtar och hummersoppa, hälleflundra, massa goda ostar och bröd, gräddfilspannacotta med citronkräm och dillglass och massa små frestelser. Det kommer att komma massa bilder på detta äventyr. Till denna goda middag drack vi såklart Operakällarens egna champange så var riktigt rund under fötterna när vi satt i taxin påväg till A och E. Denna dag kommer jag sent att glömma, minns den fortfarande som igår.

Ja kortfattat är det just det som har hänt i mitt liv efter dessa underbara dagar har det mest regnat och varit halvtråkigt men jag hoppas på mer solstrålar under sommaren och på fredag är det midsommar.
Nu har jag skrivkramp men återkommer som sagt med bilder.

Kommentarer
Postat av: [almabeatrice]

Verkar som du hade ett riktigt mysigt firande :)



KRAM

2009-06-17 @ 12:32:30
URL: http://almabeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0