Ett oförglömligt äventyr

Resan i Dalsland och på västkusten var hm...intressant. Vi for en sväng till Norge för att hälsa på landet där borta. Dyrt som f-n!!! Bara att köpa lunch på båten var ju som att bli rånad. Bättre var det med middagen den dagen som bestod av god mat vid vattnet i Strömstad. Matade fåglarna och bara njöt av solen som visade sig. Mesta delen av semestern bestod av regn så vi passade på att bada i regnet. Något jag kan rekommendera, vattnet var mycket varmare än vad jag trott. Åkte iväg till Grebbestad och njöt av massor av räkor och glassen Therese..haha helt otroligt att det fanns en glass som hette så. Den måste ha varit oerhört populär!! ; ) På kvällarna när det ösregnade utanför stugorna drack vi goda drinkar, åt massa god mat, pratade massa skit och spelade yatzi (Nej jag vet inte hur det stavas, men det bjuder jag på). Tyvärr spelade vi med en expert så alla fick se sig besegrade utav Ann-Sofi men det var roligt ändå. Hittade på massa roliga regler till spelet som alla hade med alkohol att göra och det är ett under att vi kunde räkna ihop alla poäng. Näst sista dagen åkte vi och bada på ett äventyrsbad, åkte en jätte rolig vattenrutschbana. Lite läskig var den när det helt plötsligt blev kolsvart i tunneln men efter en stund började det blinka små lampor. For runt som en pingisboll i röret och trodde aldrig att banan skulle ta slut. Men så fort som jag landade i vattnet så ville jag åka igen. Vi bubblade i bubbelpoolen, simmade igenom ett vattenfall och hade det mysigt i "kärlekstunneln", iofs gjorde Maria oss sällskap men vi tog en liten extra tur bara för oss själva : ) Jag och Maria bastade...höll på att gå riktigt tokigt när vi yra av allt rutschbane åkande gick fel och råkade hamna bland nakna gubbar hahaha. Det minnet lever vi fortfarande på!!!

Kom tack o lov iväg från dalsland innan det gick under vatten och kom hem till ett ööhh..soligare Västerås.


Har lyckats bli en i klanen av Stieg Larsson fans. Har läst igenom Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden. Mycket bra böcker och har precis börjat med sista boken i Millennium serien.

Har även lyckats skaffa en ny mobil efter semestern. Är såååå nöjd, det är min lilla bebis!!!

Just nu är det onsdag och jag ligger i sängen och tittar på tv. Känner mig inte alls bra. Har ont i halsen..ja hela kroppen känns som om den har fått stryk. Kallsvettas och vill bara sova.

Jaja, tillbaka till tv. Ha en bra kväll


Kommentarer
Postat av: Finns inte

hehe sötnos

2009-07-25 @ 17:58:44
Postat av: A

Låter som en supernajs semester!!!

2009-07-25 @ 18:40:10
URL: http://blogg.passagen.se/fjopps/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0