My hero!!

Kom precis på att ordet hero är det könslöst för i Sverige har vi två ord, hjälte och hjältinna eller är det bara jag som har kommit på det. Om det nu är så vad skulle motsattsen till hero vara??Herorina!! hahaha. Jag har iallafall en hjältinna. Hon sitter mittemot mig och brukar lysstna till namnet Rebecca (förutom då hon är arg) ; ) Hon sitter just nu och kämpar med en av mina tentor!!! Ja du läste rätt hon "hjälper" mig med mitt arbete dvs hon "gör" mitt arbete..hahaha. Jag känner att jag skulle behöva klona Rebecca och ha en egen boende hos mig till denna termin är slut. ja hon kan ju få bo kvar sen efter det också och städa och fixa hemma hos mig men vet inte vad klonade Rebecca tycker om det.

Examensarbetet lider mot sitt slut. Mycket svett o tårar..eller??!! hm..varken eller men mycket frustration och ångest iallafall.

Påsken kom och försvann lika fort. Det hela började med en underbar torsdag. Efter föreläsning med massa godis så blev det mys hemma hos underbara Helena. Vilken fin lägenhet!! Jag vill också ha!! Fick jätte god mat, mumms mumms och massa gott att dricka (tack Frida, jag bjuder tillbaka). Mycket skratt och massa glada minnen plus ett och annat frieri ; ) Har verkligen saknat mina flickor. Nu är äntligen Therese tillbaka i skolan så henne får man lite mer tid med nu och Frida finns alltid i skolan. Men Helena och Sofi. Min Skorpa och Ronja. Vad vore ett liv utan dem!!! Inget att ha. Ni alla tjejer är underbara och jag är superglad att ni adopterade mig till eran grupp. Föresten Sofi så tittade jag på Bröderna Lejonhjärta igår och blev lite nostalgisk när Skorpan skulle bära Jonatan på ryggen på slutet.

Fortsättning på påsken var mycket mat, mycket god mat och massa godis och underbara människor.

Nu ska jag återgå till Rebecca och se om jag kan hjälpa hene med något.


Tjollahopp tjollahej.


Kommentarer
Postat av: almabeatrice

"and then a HERO commes along.." = ME :D



KRAM

2009-04-14 @ 14:52:08
URL: http://almabeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0